Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Koki » wt maja 04, 2010 10:36

Venom pisze:Co macie na mysli piszac "wydajnosc"? Chodzi o cisnienie jakie stawia ostatni tlumik czy jakas charakterystyke przeplywu ?
Nie znam sie na tym i chyba żle sie wyrazilem , chodziło mi o ciśnienie przepływu , to chyba ono ma największy wpływ na osiągi silnika :?:

Zastanawia mnie jaki efekt ( poza hałasem ) byłby po wyeliminowaniu środkowego tłumika , myślałem nad wstawieniem tylko Decatów Supersprinta i końcowego tłumika Eisenmanna.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Kudłaty » wt maja 04, 2010 12:43

Fakt, supersprint nie jest fenomenalny pod względem wyglądu ale za to pięknie ryczy na wysokich obrotach.
Mam zamontowany końcowy supersprint + wycięte katy.
Generalnie pisałbym się na całą resztę wydechu pytanie tylko ile miałoby to kosztować? :)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » wt maja 04, 2010 21:29

Koki pisze:
Venom pisze:Co macie na mysli piszac "wydajnosc"? Chodzi o cisnienie jakie stawia ostatni tlumik czy jakas charakterystyke przeplywu ?
Nie znam sie na tym i chyba żle sie wyrazilem , chodziło mi o ciśnienie przepływu , to chyba ono ma największy wpływ na osiągi silnika :?:

Dobrze napisales. Ja tez sie na tym nie znam za dobrze ale wiem ze w ukladzie wydechowym sa wazne 2 parametry:
- sumaryczne przeciwcisnienie spalin, czyli jakby opor jaki stawia caly uklad wydechowy, na chlopski rozum chodzi o to ile przytyka silnik.
- rozklad przeplywu spalin, dlugosci fal i ich umiejscowienie w ukladzie. Kiedys czytalem ze to wlasnie jest najtrudniejsze, aby fale konczyly sie tam gdzie maja sie konczyc, np. na wlocie do tlimika lub na koncowce wylotowej.
Koki pisze:Zastanawia mnie jaki efekt ( poza hałasem ) byłby po wyeliminowaniu środkowego tłumika , myślałem nad wstawieniem tylko Decatów Supersprinta i końcowego tłumika Eisenmanna.
Dobrze by bylo jakby efektem byl brak pogorszenia seryjnych parametrow :) haha a tak na powaznie to trzeba by to zmierzyc na hamowni :)
Kudłaty pisze:Generalnie pisałbym się na całą resztę wydechu pytanie tylko ile miałoby to kosztować? :)
Zobaczymy jak powstanie pierwszy tlumik, a wtedy moze uda sie jakis zakup grupowy :D

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » śr maja 05, 2010 10:50

Panowie zamiast dywagować pakujcie jeden tłumik końcowy np. supersprinta czy od biedy oryginalny i wysyłajcie a napewno będziecie zadowoleni :)
Jak ktoś chce moje dane to proszę na PW a wyśle info
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » śr maja 05, 2010 10:59

Mario pisze:Panowie zamiast dywagować pakujcie jeden tłumik końcowy np. supersprinta czy od biedy oryginalny i wysyłajcie a napewno będziecie zadowoleni :)
Jak ktoś chce moje dane to proszę na PW a wyśle info
Koki na pewno sie z Toba skontaktuje. :)

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: kris/// » śr maja 05, 2010 14:39

no to wszystko w rekach KOKI i MARIO :smile:

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mfunf » ndz maja 09, 2010 02:42

Venom pisze:Nas interesowalbym wydech do M5 E34. Pewnie potrzebowalbys wzor. Najlepiej zeby brzmial tak
http://www.youtube.com/watch?v=nFYGzt6x8Ns
Haha,,, tak to napewno nie bedzie brzmial tylko sam tlumik. Trzeba bylo troszke experymentowac zeby takie dzwieki wydobyc... A wiec zamiast katalkow OEM sa Hiflow krotkie katy>i proste rury az do Eisena (83mm koncowki ktore powiedzialbym pasuja jak ulal) Efekty tego byly zadowalajace az 8 koni i 10tq na kola z 274 na 282 i 234 na 244

Witam wszystkich! po dluzszej przerwie nie zagladania na ta super forke:)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » ndz maja 09, 2010 12:15

Mfunf pisze:
Venom pisze:Nas interesowalbym wydech do M5 E34. Pewnie potrzebowalbys wzor. Najlepiej zeby brzmial tak
http://www.youtube.com/watch?v=nFYGzt6x8Ns
Haha,,, tak to napewno nie bedzie brzmial tylko sam tlumik. Trzeba bylo troszke experymentowac zeby takie dzwieki wydobyc... A wiec zamiast katalkow OEM sa Hiflow krotkie katy>i proste rury az do Eisena (83mm koncowki ktore powiedzialbym pasuja jak ulal) Efekty tego byly zadowalajace az 8 koni i 10tq na kola z 274 na 282 i 234 na 244

Witam wszystkich! po dluzszej przerwie nie zagladania na ta super forke:)
Masz wiecej jakis szczegolow co do konstrukcji tego wydechu? Gdzie i za ile mozna nabyc takie katy ?

Edit:
Moze byly to katy firmy Magnaflow? - widzialem ze oni maja cos w ofercie. Czy sie roznia przepisy w Californi a pozostalych stanach ? Chodzi o glosnosc i normy emisji spalin?

Gdzie sa ostrzejsze normy ?
http://www.magnaflow.com/02catalytic_co ... rsal=36037

http://www.magnaflow.com/02catalytic_co ... rsal=94007

MarioIS
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 09, 2009 00:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: MarioIS » wt maja 11, 2010 00:11

Mario, zastanwiam sie nad wydechem do mojego S14B20 (stary już się rozsypuje)

Czego mogę się spdziewać po założeniu zestawu Supersprinta

http://www.supersprint.com/eng/SPP2000000043312.asp
http://www.supersprint.com/eng/SPP2000000043306.asp

Jestem zdecydowany na nierdzewkę, natomiast nie wiem jak to będzie jak nie ma środkowej puszki.

Podrawiam
MarioIS

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » śr cze 09, 2010 22:57

Bez środkowej puszki o wydech brzmi nieładnie ogólnie to brzęczy i jest głośno.
Katalizatory bardzo tłumią ten metaliczny pogłos, tłumik środkowy również więc jak coś to środkowy bym polecał i to koniecznie a sportowe katy można dodatkowo dołożyć lub i nie.
Ale M-ki nie lubią zbyt rozluźnionych wydechów
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » czw cze 10, 2010 22:38

A w jakim stopniu zaawansowania jest produkcja tlumika do M5 E34? Robiles juz cos ?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » czw cze 10, 2010 23:26

Kończę zakładać kompresor do E46 330i i zaczynam robić wydech to e34 i postaram sie go szybko wykonać (tak do 20 czerwca na gotowo) bo narazie nie mam w co rąk włożyć :)
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Camil » czw cze 10, 2010 23:39

s38 pieknie brzmi na jedym tlumiky srodkowym (sprawdzone w e24), ale jest uciazliwe i za glosne. Dwa tlumiki sa spoko, wspawalismy jeden z jaguara i jeden absorpcyjny no name, mi sie bardzo podobalo.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » śr cze 16, 2010 20:42

http://www.youtube.com/watch?v=5Dw9DFuW1XI

Mario czy bylbys w stanie wykonanac rurki w sposob taki sam jak na tym filmiku. Chodzi mi glownie o uspawanie Z pipea i wspawania tam gniazda sondy Lambda. Koles na filmiku ma dodatkowo 2 katalizatory tego typu:
Obrazek

Znalazlem tez takie cos, wersja bez katow a z tlumikami srodkowymi:

Obrazek
Obrazek

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Koki » śr cze 16, 2010 21:37

Venom masz może więcej zdjęć spodu e34 M5, wydech seryjny i jakiś inny ?
Mario potrzebuje kilku zdjęć do wykonania wydechu, ja miałem zrobić zdjęcia swojego auta ale nie mam czasu wziąć je na podnośnik.

ODPOWIEDZ